Alexander McQueen bir çok ünlünün tercih ettiği lüks markaların başında yer almayı başarıyor. Tasarımlarıyla çoğu etkinlikte büyüleyen markanın en ikonik parçalarından biri olan Galler Prensesi Kate Middleton’un gelinliği olmuştu. Uzun süre moda dünyasının gündeminde yer alan gelinliğin ardından Alexander McQueen’in tasarımları bir çok etkinlikte ünlülerin vazgeçilmezi olmaya devam etti.
2004 yılında çekilen ve o dönem büyük aşk yaşayan Ben Affleck ve Jennifer Lopez’i bir araya getiren Babasının Kızı (Jersey Girl) filminde Alexander McQueen marka elbiseyi giyen JLo, aradan geçen onca yıla rağmen elbiseyi saklamış, belli ki bu giysiyi Ben Affleck’le olan bitmeyen aşkına nişanesi olarak seçmiş. 20 yıl sonra tekrar bir araya gelen çift aklına koyduğu şekilde bu elbiseyi düğününde giymeyi sonunda başardı.
2018’den bu yana ilk kez bu yıl katıldığı Met Gala’da ünlü şarkıcı Lana Del Rey tercihini Alexander McQueen’den yana kullanmıştı.
Ünlü şarkıcı ve yapımcı Usher da katıldığı Metropolitan Sanat Müzesi’nde düzenlenen “Uyuyan Güzeller: Yeniden Uyanan Moda” Kostüm Enstitüsü Galası’nda Seán McGirr’in özel yapım Alexander McQueen’ini giymişti.
2014 yılında Gravity filmi ile Oscar adayı olan ünlü aktris Sandra Bullock Alexander McQueen tarafından tasarlanan lacivert elbisesi ile törende boy gösterdi. Bu göz alıcı elbisenin fiyatının 40 bin dolar olduğu belirtilmiş o dönem en pahalı elbiseler listesinde yerini almıştı.
Bu tasarımların ardından ünlü markanın yaptığı son tasarım ise yok artık dedirtti. Çok fazla aykırı tasarımlar kullanmayan marka son döneme ayak uydurdu.
3 bin dolar (yaklaşık 100 bin TL) fiyat etiketiyle satışa sunulan bu ayakkabı, moda dünyasında büyük yankı uyandırdı. Ancak, bu yenilikçi tasarım herkes tarafından olumlu karşılanmadı.
Alexander McQueen’in bu sıra dışı tasarımı, yüksek fiyatı nedeniyle eleştirilerin odağı haline geldi.
At toynağına benzeyen tasarım, bazı moda tutkunları tarafından ilginç ve yaratıcı bulunurken, bazıları ise bu tasarımın estetik açıdan hoş olmadığını ifade ediyor.
Ayakkabının görüntüsünü “tuhaf” ve “abartılı” bulan eleştirmenler, Alexander McQueen’in bu tasarımının moda anlayışını zorladığını ve herkesin beğenisine hitap etmediğini belirtiyor.
Lüks ürün markasının ürettiği bu tasarım eleştirmenlerin yanında sosyal medyada da alay konusu oldu.
Ürünün satış fiyatı ise bot kategorisinde en pahalı ürün olma özelliğini taşıyor. 3 bin dolara satılan at toynağı botu yaklaşık 100 bin lira.